Use of YouTube channels in learning in undergraduate medical students

Authors

  • Rafael Eddison Tacuri Sauñe Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga https://orcid.org/0000-0002-0691-9515
  • Nickol Alexandra Bautista Ccahuana 1.Escuela Profesional de Medicina Humana, Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga. Ayacucho, Perú. a. Estudiante de Medicina https://orcid.org/0000-0002-4191-8964
  • Adrían Rodolfo Cabrera Echegaray Escuela Profesional de Medicina Humana, Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga. Ayacucho, Perú. a. Estudiante de Medicina https://orcid.org/0000-0002-4427-5052

DOI:

https://doi.org/10.20453/rmh.v35i2.5417

Keywords:

Estudiantes de Medicina, YouTube, desinformación sanitaria, fuentes de información

Author Biographies

Rafael Eddison Tacuri Sauñe, Universidad Nacional de San Cristobal de Huamanga

     

Nickol Alexandra Bautista Ccahuana , 1.Escuela Profesional de Medicina Humana, Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga. Ayacucho, Perú. a. Estudiante de Medicina

     

Adrían Rodolfo Cabrera Echegaray , Escuela Profesional de Medicina Humana, Universidad Nacional de San Cristóbal de Huamanga. Ayacucho, Perú. a. Estudiante de Medicina

    

References

Guillén-López OB. Use of YouTube channels in learning in undergraduate medical students. Rev Médica Hered [Internet]. 2024 Mar 27;35(1 SE-LETTER):65–7. Available from: https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/5308

Tacuri-Sauñe RE. Participación de la sociedad científica de estudiantes de medicina del Perú en las publicaciones: experiencia universitaria. MedUNAB [Internet]. 2023 Nov 30;26(2 SE-Carta al Editor):292–4. Available from: https://revistas.unab.edu.co/index.php/medunab/article/view/4782

Johnson-Arbor K. I Read Health Information Online—Can I Trust It? JAMA Intern Med [Internet]. 2024 Apr 8; Available from: https://doi.org/10.1001/jamainternmed.2024.0340

Published

2024-06-28

How to Cite

1.
Tacuri Sauñe RE, Bautista Ccahuana NA, Cabrera Echegaray AR. Use of YouTube channels in learning in undergraduate medical students. Rev Méd Hered [Internet]. 2024 Jun. 28 [cited 2024 Jul. 2];35(2). Available from: https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/5417