The development of entrustable professional activities for the Kinesiology and Physiotherapy program at the National University of Hurlingham

Authors

DOI:

https://doi.org/10.20453/spirat.v3iNE1.5645

Keywords:

Physical Therapy Education, competency-based education, educational planning

Abstract

This study aims to define the “Entrustable Professional Activities” (EPAs) for Kinesiology and Physiatry graduates at the National University of Hurlingham, Argentina. It also establishes competency development
areas relevant to this context. The qualitative research involved documentary analysis and surveys of kinesiologists serving as clinical practice teachers. The results identified 6 competency areas and 5 EPAs for new graduates. These findings benefit students, teachers, the institution, and service recipients, and can guide similar institutions. The limitations include context-specific transferability and the lack of implementation and calibration, as this is the first stage. Future stages involve further development, analysis, and consensus on EPAs followed by implementation and evaluation.

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Author Biographies

Mario Ernesto Korell, Universidad Nacional de Hurlingham. Buenos Aires, Argentina.

Magíster en Educación para Profesionales de la Salud por la Universidad del Hospital Italiano (Buenos Aires, Argentina). Director de la organización RPG LATAM. Realiza asesoramiento pedagógico y es coordinador pedagógico de Prácticas Kinésicas en Universidad Nacional de Hurlingham (UNAHUR). Participó de la Tutoría en Aprendizaje Basado en Problemas de la carrera de Medicina del Hospital Italiano. Es investigador categorizado con trabajos de investigación en Ciencias Sociales y Humanidades y Salud. Ha publicado diversos artículos vinculados a la educación en nivel superior, ha sido contenidista y ha diseñado materiales educativos para entornos virtuales (material de estudio, instrumentos de evaluación, etc.).

María Laura Merlo, Ciencias Médicas UNCuyo. Mendoza, Argentina.

Magíster en Educación para Profesionales de la Salud por la Universidad del Hospital Italiano (Buenos Aires, Argentina). Asesora pedagógica de la Facultad de Ciencias Médicas de la Universidad Nacional de Cuyo (UNCuyo) desde 2007. Se desempeña como asesora pedagógica de la organización RPG Latinoamérica y está a cargo de la coordinación de tutores de tramo virtual y presencial desde 2019. Coordinadora académica y tutora de la diplomatura en Educación para Profesionales de la Salud en FCM UNCuyo. Directora de los cursos de posgrado Tutoría en Aprendizaje Basado en Problemas, redacción de casos para ABP y Enseñanza de Habilidades Clínicas. Codirectora y evaluadora de proyectos de tesis de maestría en Educación para profesionales en el Hospital Italiano de Buenos Aires. Investigadora categorizada con trabajos de investigación en Ciencias Sociales y Humanidades.

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Published

2025-07-22

How to Cite

Korell, M. E., & Merlo, M. L. (2025). The development of entrustable professional activities for the Kinesiology and Physiotherapy program at the National University of Hurlingham. Spirat. Revista Académica De Docencia Y Gestión Universitaria, 3(NE1), e5645. https://doi.org/10.20453/spirat.v3iNE1.5645