The humanities in Cayetano Heredia’s Educational Tradition
DOI:
https://doi.org/10.20453/ah.v68i1.6677Downloads
References
Alarcón, R. (2011). Cuarenta y tres años de Acta Herediana. Acta Herediana, 49, 12-14. https://repebis.upch.edu.pe/articulos/acta.hered/v49/a2.pdf
Arias, W. L. (2019). Honorio Delgado, ministro de educación y la correspondencia con José Luis Bustamante y Rivero. Revista Peruana de Historia de la Psicología, 5, 105-125. https://historiapsiperu.org.pe/wp-content/uploads/2021/08/6.-Honorio-Delgado-ministro-de-educacion.pdf
Beltrán, R. (1998). Educación en odontología. Universidad Peruana Cayetano Heredia.
Calderón, J. L. (2024, 7 de octubre). La herencia herediana. Cayetano 360°. https://360.cayetano.edu.pe/noticias/la-herencia-herediana/
Calderón, R. (2011). Cuarenta y tres años de Acta Herediana. Acta Herediana, 49, 12-14. https://repebis.upch.edu.pe/articulos/acta.hered/v49/a2.pdf
Chiappo, L. (2003-2004). Educación para el siglo XXI. Acta Herediana, 34.
Cipriani, E. (2014-2015). Perspectivas en la educación médica. Acta Herediana, 55, 35-47. https://doi.org/10.20453/ah.v55i0.2509
Cordero, A. (2014-2015). Cayetano y la filosofía en tiempos de David Sobrevilla. Acta Herediana, 55, 10-20. https://doi.org/10.20453/ah.v55i0.2504
Guerra-García, R. (2005). El espíritu herediano. Acta Herediana, 37.
León, R. A. (2014-2015). Ideas para renovar la enseñanza médica de pregrado. Acta Herediana, 55, 48-53. https://revistas.upch.edu.pe/index.php/AH/article/download/2510/2428/5631
Muñoz-Lizana, N., Junge, P. y Marinkovic, B. (2024). Análisis curricular de la formación humanista de estudiantes de Medicina en una universidad chilena. Educación Médica, 25(2), 100888. https://doi.org/10.1016/j.edumed.2024.100888
Opertti, R. (2023). La contribución de las humanidades a la educación y la conexión con las ciencias. Curriculum on the move, 23(45). https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000386627
Pamo, O. (2000). Testimonios heredianos.
Querol, M., Alarcón, R., Castro, R., Chiappo, L., Fernández, E., Pereyra, H., Acosta, R., Barriga, E., Beteta, E., Cazorla, A., Krumdieck, C., Lumbreras, H., Moncloa, F., Monge, C., Puente, V., Roedembeck, S., Samanez, F., Valdivia, V., Vidal, C., Wittembury, J. et al. (1967). Planteamientos fundamentales de la renovación universitaria.
Sobrevilla, D. (2012). Recuerdo del programa de filosofía de la Universidad Peruana Cayetano Heredia. Acta Herediana, 50, 50-52.
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2011). Las competencias genéricas en la Universidad Peruana Cayetano Heredia. UPCH. https://www.studocu.com/pe/document/universidad-nacional-de-huancavelica/ciencia-y-tecnologia/competencias-gen-cayetano-herredia/38281064
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2013). Unidad de Formación Básica Integral en la UPCH. Estructura orgánica, funcional y curricular. UPCH.
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2015). Manual de organización y funciones de la Unidad de Formación Básica Integral (UFBI). https://s3.amazonaws.com/upch-segen-documentos/NORMATIVA/MOF/UFBI/MA-104-UFBI_V.01.00_15-07-2015.pdf
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2017). Modelo educativo de la Universidad Peruana Cayetano Heredia. Fondo Editorial UPCH. https://s3.amazonaws.com/upch-segen-documentos/NORMATIVA/MODELO+EDUCATIVO+UPCH/ME-100-UPCH_V.01.01_08-03-2017_web.pdf
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2022). Gestionando el cambio con excelencia e innovación. Plan estratégico institucional 2022-2026.
Universidad Peruana Cayetano Heredia (2024). Modelo educativo de la Universidad Peruana Cayetano Heredia.
Universidad Peruana de Ciencias Médicas y Biológicas (2011). Editorial. Revista de la Asociación de Estudiantes de Medicina «Cayetano Heredia», 1(1). (Publicación original en 1964).
Vidarte, Ó. (ed.) (2011). Entrevistas heredianas. Universidad Peruana Cayetano Heredia.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Manuel Bello Domínguez

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
All articles published in Acta Herediana are under a Creative Commons Reconocimiento 4.0 International license.
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered with the Creative Commons License, which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work, and to the first publication in this magazine.
Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version published in this journal, provided they clearly indicate that the work was published in this journal.
The authors can file in the repository of their institution:
The research work or thesis of degree from which the published article derives.
The pre-print version: the version prior to peer review.
The Post-print version: final version after peer review.
The definitive version or final version created by the publisher for publication.


