Incidentes críticos en el proceso enseñanza- aprendizaje de la investigación psicológica
DOI:
https://doi.org/10.20453/rph.v10i1-2.3022Abstract
Se analizó el proceso de la enseñanza – aprendizaje de la investigación psicológica, con el propósito de trazar estrategias que acerquen de mejor manera a los estudiantes con esta área de la psicología. Se aplicó las técnicas de los incidentes críticos y de los grupos focales como herramientas para identificar dichos incidentes a 20 estudiantes de psicología. La información obtenida fue tratada a través del análisis de contenido lo que permitió llegar, entre otras, a las siguientes conclusiones: Mejorar la comunicación con los estudiantes para facilitar el control de sus emociones ante los incidentes críticos que se presenten en el aula y fuera de ella; realizar un trabajo más colaborativo y activo entre docentes que trabajan en investigación; mejorar las actividades y la dedicación a las asesorías y trabajar temas de investigación pertinentes y accesibles.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All articles published in the Revista Psicologica Herediana are under a Creative Commons Reconocimiento 4.0 International license.
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered with the Creative Commons License, which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work, and to the first publication in this magazine.
Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version published in this journal, provided they clearly indicate that the work was published in this journal.
The authors can file in the repository of their institution:
The research work or thesis of degree from which the published article derives.
The pre-print version: the version prior to peer review.
The Post-print version: final version after peer review.
The definitive version or final version created by the publisher for publication.