La Educación como estrategia de desarrollo en el Perú.
DOI:
https://doi.org/10.20453/rph.v9i1-2.3006Abstract
En este ensayo se aborda la problemática del desarrollo en nuestro país y se propone que una de las estrategias que facilitarían este desarrollo es la Educación. La propuesta de apostar por la educación como herramienta de cambio sustancial de nuestro país se fundamenta en aportes de algunos teóricos que debaten sobre el tema; así como de ejemplos de la realidad de otros países como los asiáticos cuya confianza e inversión en la educación de sus respectivos países, les abrió la oportunidad formar un capital humano con capacidad para llevar a cabo el reto de su desarrollo. Se reconoce algunos cambios en la educación de nuestro país, aún no sustanciales, pero que abriga la esperanza de ir poco a poco encontrando el camino que conduzca al desarrollo de la sociedad impulsado por políticas educativas de participación plena.
Downloads
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
All articles published in the Revista Psicologica Herediana are under a Creative Commons Reconocimiento 4.0 International license.
The authors retain the copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered with the Creative Commons License, which allows third parties to use what is published whenever they mention the authorship of the work, and to the first publication in this magazine.
Authors can make other independent and additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the version published in this journal, provided they clearly indicate that the work was published in this journal.
The authors can file in the repository of their institution:
The research work or thesis of degree from which the published article derives.
The pre-print version: the version prior to peer review.
The Post-print version: final version after peer review.
The definitive version or final version created by the publisher for publication.

